Nazwa jednostki | Realizowane zagadnienia |
Referat FinansowyPlac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Elżbieta Mitrowicz tel. (15) 8415660 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wybierz | - Podatek leśny - osoby prawne i jednostki organizacyjne
- Podatek od nieruchomości - osoby prawne i jednostki organizacyjne
- Podatek od środków transportowych
- Podatek rolny - osoby prawne i jednostki organizacyjne
- Ulgi w podatkach na wniosek osób fizycznych
- Ulgi w podatkach na wniosek osób prawnych, jednostek organizacyjnych
- Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości
- Zaświadczenia o wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego lub o nieruchomościach
- Zmiana bądź uchylenie w całości lub w części decyzji ostatecznej ustalającej wysokość podatku leśnego w przypadku żądania przez stronę wszczęcia lub wznowienia postępowania podatkowego
- Zmiana bądź uchylenie w całości lub w części decyzji ostatecznej ustalającej wysokość podatku od nieruchomości w przypadku żądania przez stronę wszczęcia lub wznowienia postępowania podatkowego
- Zmiana bądź uchylenie w całości lub w części decyzji ostatecznej ustalającej wysokość podatku rolnego w przypadku żądania przez stronę wszczęcia lub wznowienia postępowania podatkowego
- Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
|
Referat Gospodarki Nieruchomościami
Plac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Zbigniew Drewniak tel. (15) 8415651 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wybierz | - Nabywanie nieruchomości na rzecz Gminy Nisko, w szczególności na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych gminy
- Nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości (budynku)
- Najem lokali użytkowych
- Oddanie nieruchomości w dzierżawę
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
- Rozgraniczenie nieruchomości
- Prawo dysponowania gruntem na cele budowlane
- Sprawy związane z wydanymi aktami własności ziemi
- Sprzedaż nieruchomości Gminy Nisko w trybie bezprzetargowym
- Sprzedaż nieruchomości Gminy Nisko w trybie przetargowym
- Trwały Zarząd
- Wykup lokalu mieszkalnego
- Wypłata odszkodowania za grunty wydzielone pod drogi publiczne (gminne)
- Zamiana nieruchomości z Gminą Nisko
|
Referat Rozwoju Gospodarczego
Plac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Paweł Mateja tel. (15) 8415639 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wybierz | - Wniosek na dysponowanie gruntem
- Wniosek na umieszczenie urządzeń obcych w pasie drogowym
- Wniosek o wydanie warunków budowy zjazdu
- Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego
|
Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa
Plac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Monika Biało-Gajda tel. (15) 8415644 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wybierz | - Decyzja o lokalizacji celu publicznego o znaczeniu lokalnym (gminnym) i ponad lokalnym (powiatowym, wojewódzkim i krajowym)
- Decyzja o warunkach zabudowy
- Przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy (z jednego wnioskodawcy na drugiego) następuje na wniosek
- Wydanie decyzji o podziale nieruchomości.
- Wydanie wypisu, wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub wypisu, wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
- Zaświadczenie (informacja) wydawana na wniosek z określeniem położenia rzeczowego terenu nieruchomości.
|
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
Plac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Władysław Pracoń tel. (15) 8415724 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wybierz
| - Przyjmowanie informacji od osób fizycznych o rodzaju i miejscach występowania oraz sposobu eliminowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska (azbest, PCB oraz inne substancje)
- Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów rosnących na terenie miasta i gminy Nisko, z wyłączeniem pomników przyrody i drzew rosnących na terenach wpisanych do rejestru zabytków
- Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko)
- Zawiadomienie o wystąpieniu lub podejrzeniu wystąpienia organizmów szkodliwych dla roślin uprawnych
- Zezwolenie na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną
|
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
ul. Kościuszki 1A 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Lucyna Drąg tel. (15) 8415656; 15 8415655 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wybierz | - Sporządzenie aktu małżeństwa
- Sporządzenie aktu urodzenia
- Sporządzenie aktu zgonu
- Sprostowanie i uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego
- Transkrypcja zagranicznego aktu stanu cywilnego
- Wydawanie odpisów skróconych i zupełnych aktów stanu cywilnego
- Zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą
- Udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych
- Wpis do rejestru wyborców na własny wniosek
- Wydanie dowodu osobistego
- Wymeldowanie w trybie decyzji administracyjnej z pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące
- Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące
- Zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemca
- Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące
- Zameldowanie na pobyt stały
- Zaświadczenie z akt ewidencji ludności lub dowodach osobistych
|
Referat Promocji, Spraw Społecznych, Działalności Gospodarczej i Sportu
Plac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Refaratu: Amanda Siudy tel. (15) 8415631 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wybierz | - Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych
-
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego -
Wpis do ewidencji działalności gospodarczej - Procedura wpisu przedszkoli niepublicznych do ewidencji szkół i placówek niepublicznych
-
Wpis do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie -
Wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych -
Zezwolenia dla przedsiebiorcow których działalność polega na organizacji przyjęć -
Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych z przeznaczeniem do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży -
Zezwolenie na świadczenie usług w zakresie wywozu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych -
Zezwolenie na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową -
Zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych
|
Referat organizacji i kadr
Plac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Refaratu: Katarzyna Bis tel. (15) 8415637 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wybierz | |
Stanowisko pracy ds. obronnych i obywatelskich.
Plac Wolności 14 37-400 Nisko Barbara Kobylarz tel. (15) 8415635 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
| - Świadczenia rekompensujące z tytułu odbycia ćwiczeń wojskowych
- Uznanie osoby podlegającej kwalifikacji wojskowej lub żołnierza za posiadającego na wyłącznym posiadaniu członków rodziny
- Przyznanie należności mieszkaniowych żołnierzom uznanym za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny i żołnierzom uznanym za samotnych
- Uznanie żołnierza czynnej służby wojskowej za żołnierza samotnego
- Orzekanie o konieczności sprawowania przez osobę podlegającą stawieniu się do kwalifikacji woskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny
|
Stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
Plac Wolności 14 37-400 Nisko Paweł Warchoł tel. (15) 8415635 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | - Planowanie działalności z zakresu obrony cywilnej.
- Planowanie działalności z zakresu zarządzania kryzysowego.
- Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem kancelarii tajnej.
- Wykonywanie innych zadań w zależności od aktualnych potrzeb i panującej sytuacji.
|
Inspektor Ochrony Danych i Informacji Publicznej
Plac Wolności 14 37-400 Nisko Urszula Owanek tel. (15) 8415637 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Do zadań Inspektora Ochrony Danych należy w szczególności: - realizacja zadań wynikających z art. 39 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) oraz innych przepisów krajowych, europejskich i aktów wewnętrznych;
- monitorowanie przestrzegania wyżej wymienionego rozporządzenia;
- współpraca z organem nadzorczym - Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych;
- wsparcie administratora danych osobowych w realizacji praw przysługujących osobom, których dane są przetwarzane na mocy art. 15-22 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016);
- wsparcie administratora danych osobowych w dokonywaniu oceny skutków dla ochrony danych osobowych;
- wsparcie administratora danych osobowych w dokonywaniu zgłoszeń naruszeń ochrony danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- wsparcie pracowników w stosowaniu przepisów z zakresu ochrony danych osobowych;
- zapewnienie poradnictwa i informacji z zakresu ochrony danych osobowych osobom, których dane są przetwarzane w Urzędzie Gminy i Miasta w Nisku;
- przygotowywanie i aktualizowanie dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych;
- prowadzenie rejestru czynności przetwarzania i rejestru kategorii czynności przetwarzania danych osobowych;
z zakresu informacji publicznej: - prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
- prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie lub przekazanie informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania.
|