Z dniem 16 września 2024 r. weszła w życie zmiana ustawy o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz. U. poz. 1073), określającej warunki i tryb przyznawania oraz zasady wypłacania i finansowania świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa. Wniosek o przyznanie świadczenia składa się w oddziale regionalnym albo placówce terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego właściwych ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy.
Do wniosku o przyznanie świadczenia należy dołączyć między innymi zaświadczenie burmistrza właściwego dla sołectwa, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa, potwierdzające okres pełnienia tej funkcji. Burmistrz Gminy i Miasta Nisko jest organem właściwym dla sołectw: Kończyce, Nowa Wieś, Nowosielec, Racławice, Wolina, Zarzecze do wydania zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa lub postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji.
Więcej informacji oraz niezbędne dokumenty w załączonym pliku Word