ico info80

Szanowni Mieszkańcy Gminy i Miasta Nisko

 

Ze względu na sytuację związaną z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 (koronawirus) oraz wejście w życie nowych przepisów informuję, że zostały utrzymane zasady bezpiecznego kontaktu z Urzędem Gminy i Miasta w Nisku. Mieszkańcy, którzy chcą załatwić sprawę w urzędzie mogą to zrobić tak jak dotychczas:


1. Osobiście.
2. Droga elektroniczną, poprzez platformę e-puap, e-urząd

Wejście do budynku Urzędu tylko przez drzwi główne

W budynku Urzędu stosowane są środki zabezpieczające zarówno mieszkańców jak i pracowników. 

Urząd Gminy i Miasta w Nisku funkcjonuje z zachowaniem koniecznych zasad higieny w godzinach 7.30 – 15.30

Burmistrz w sprawach skarg i wniosków przyjmuje osobiście, we wtorki od godziny 9.00 do godz. 15.30 oraz telefonicznie pod numerem telefonu 15/8415 643.

W trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników urzędu gminy i jednostek gminnych zwracam się z prośbą o ograniczenie do minimum liczby osób zaangażowanych w załatwianie spraw w tych instytucjach. Aby zminimalizować ryzyko ewentualnych zachorowań i rozprzestrzeniania się koronawirusa, zalecamy odwiedzanie placówek samodzielnie, bez osób towarzyszących, chyba że jest to konieczne do załatwienia określonej sprawy. Zachęcam do kontaktu telefonicznego i mailowego. Wszystkie dane kontaktowe do pracowników urzędów dostępne są na stronie internetowej.

  • Sekretariat Burmistrza 15 8415 643 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Biuro Obsługi Klienta 15 8415 648 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej - informacja pod nr tel 15 841 55 20 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Urząd Stanu Cywilnego - Informacja pod numerem telefonu 15 841 56 56 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Sprawy ewidencji ludności i dowodów osobistych pod nr tel. 15 841 56 55 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Referat Finansowy – podatki informacja pod nr telefonu 15 8415647 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa – Informacja pod nr tel. 15 8415 644 i 15 8415 645 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Referat Rozwoju Gospodarczego – informacja pod nr telefonu 15 8415 667 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Referat Gospodarki Nieruchomościami – informacja pod nr telefonu 15 8415 651 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Referat Promocji Spraw Społecznych, Działalności Gospodarczej i Sportu – informacja pod nr telefonu 15 8415631 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Biuro Rady Miejskiej - informacja pod nr telefonu 15 8415634 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
  • Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego 15 8415635 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Wszystkim mieszkańcom, w tym szczególnie osobom starszym, które są najbardziej narażone na ryzyko zachorowania, rekomenduję ograniczenie kontaktów w większych grupach ludzi. Jednocześnie zalecam przestrzeganie podstawowych zasad higieny rekomendowanych przez Ministerstwo Zdrowia.

 

Waldemar Ślusarczyk
Burmistrz Gminy i Miasta Nisko

Czytaj więcej...Od czwartku można założyć całkowicie online i bez konta internetowego w banku tymczasowy - ważny 3 miesiące - profil zaufany do załatwiania spraw w urzędzie przez internet - poinformował resort cyfryzacji. Ma to stanowić ułatwienie dla obywateli w zw. z koronawirusem.

Link do wniosku online

Informacja o profilu zaufanym

Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w internetowych serwisach administracji publicznej. Do tej pory założenie profilu trzeba było potwierdzić osobiście w jednym z punktów potwierdzających, takich jak urzędy gmin, starostwa powiatowe, poczty, oddziały ZUS czy NFZ albo poprzez internetowe konto w jednym z 10 banków.

"Tymczasowy PZ, tak samo jak zwykły, pozwala załatwiać większość spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Mogą go założyć osoby bez konta w odpowiednim banku. Nie wymagamy też wizyty w punkcie potwierdzającym. Spotkanie z urzędnikiem przenieśliśmy do internetu – wskazał minister cyfryzacji Marek Zagórski cytowany w komunikacie MC.

Jak informuje resort, tymczasowy profil zaufany można założyć na portalu www.GOV.pl. Trzeba tam wybrać e-usługę „Załóż profil zaufany”, a w niej – tymczasowy profil zaufany. Pierwszym krokiem jest ustalenie danych do logowania, czyli podanie nazwy użytkownika i hasła, którym będziecie się logować do systemów e-administracji.

MC przypomina przy tym o zasadach bezpieczeństwa: czyli niepodawaniu nazwy i hasła postronnym osobom oraz wyborze trudnego do złamania hasła. Hasło takie musi mieć minimum osiem znaków, w tym jedną dużą literę, jedną małą literę oraz jedną cyfrę lub jeden znak specjalny. Nazwa użytkownika może zawierać duże i małe litery, cyfry oraz podkreślenie (_) i łącznik (–). Nie może za to zawierać polskich znaków, spacji oraz innych znaków specjalnych i kropki. Wielkość liter ma znaczenie.

Następny etap zakładania tymczasowego profilu zaufanego polega na podaniu swoich danych: pierwszego i drugiego imienia, nazwiska oraz numeru PESEL.

W kolejnym kroku podaje się dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu) i wybiera termin wideorozmowy. Resort zwraca uwagę, by upewnić się, że posiadany sprzęt (telefon, tablet, laptop) ma działającą kamerę i mikrofon, gdyż bez tego rozmowa nie będzie możliwa.

W kolejnym kroku - na podsumowaniu wniosku - trzeba jeszcze raz sprawdzić wszystkie swoje dane, następnie wysyła wniosek. Na podany numer telefonu przyjdzie kod autoryzacyjny. Trzeba wpisać go w odpowiednie pole i kliknąć „Dalej”.

Na podany adres poczty elektronicznej przyjdą dwie wiadomości: jedna potwierdzająca założenia konta w serwisie Profil Zaufany, a druga potwierdzająca wysłanie wniosku.

W drugiej wiadomości znajduje się numer wniosku, który będzie potrzebny podczas rozmowy z urzędnikiem.

MC informuje, że czas oczekiwania na telefon od urzędnika będzie zależał od liczby wniosków, które wpłyną.

Opisuje także, jak będzie wyglądała videorozmowa:

"1. Urzędnik do Ciebie zadzwoni i poda Ci numer Twojego wniosku. Sprawdź, czy numer się zgadza z tym, który wysłaliśmy Ci w potwierdzeniu. Jeśli tak, możesz kontynuować rozmowę.

2. Na Twój adres e-mail dostaniesz link do rozmowy video. Rozmowa odbędzie się za pomocą aplikacji wskazanej we wniosku. Kliknij przesłany link (w aplikacji Skype kliknij dodatkowo zielony przycisk Zadzwoń).

3. Urzędnik poprosi Cię o potwierdzenie, że dane we wniosku są prawdziwe i aktualne. Przedstawi zasady korzystania z tymczasowego profilu zaufanego i poprosi o okazanie dowodu tożsamości w taki sposób, by mógł przeczytać jego treść.

4. Jeśli cały proces przebiegnie pomyślnie, Twój profil zaufany zostanie potwierdzony przez urzędnika. Potwierdzenie założenia PZ dostaniesz na swój adres e-mail" - opisało MC.

Jak wskazał cytowany w komunikacie szef resortu cyfryzacji Marek Zagórski, możliwość założenia tymczasowego profilu zaufanego to rozwiązanie przygotowane na czas pandemii, a osobom, które są klientami banków umożliwiających założenie standardowego PZ, zaleca się korzystanie z dotychczasowych możliwości, które są dostępne bez zmian.

Tymczasowy profil zaufany jest ważny przez trzy miesiące, standardowy – 3 lata. Oba pozwalają skorzystać z usług online na wielu portalach urzędowych, m.in. złożyć wniosek o dowód osobisty, uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego, zgłosić urodzenie dziecka czy wysłać wnioski do ZUS. Według MC profil zaufany założyło do tej pory 6,2 miliona Polaków.

Czytaj więcej...
 
Wsparcie realizacji programów operacyjnych w związku z Covid-19 – publikacja ustawy z dnia 3 kwietnia 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19 w 2020 r. w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskie (Dz.U. 2020 r., poz. 694).
 

Czytaj więcej na Fundusze Europejskie Podkarpackie


 
W przypadku dodatkowych pytań odwiedź Punkt lub zadzwoń w poniedziałek od 7:30 do 18:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
Dominika Bugaj
Specjalista ds. Funduszy Europejskich

Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego

ul. Sienkiewicza 86,  39-400 Tarnobrzeg

tel.
798 771 220
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.            Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.    
www.fundusze.podkarpackie.pl   www.funduszeeuropejskie.gov.pl

Zapraszamy przedsiębiorców, organizacje wspierające przedsiębiorców i rozwój przedsiębiorczości oraz wszystkich zainteresowanych mieszkańców na Forum Rozwoju Lokalnego – NAJWIEKSZE I NAJWAŻNIEJSZE wydarzenie on-line. Już 23 kwietnia będziemy rozmawiać o własnych zasobach miast, które można uruchomić i lepiej wykorzystać dla rozwoju gospodarczego
@ ZwiazekMiastPolskich przedstawi m.in.:

✅ wyniki badań dotyczące planów młodzieży z małych i średnich miast, która wejdzie niebawem na rynek pracy,

✅ niepublikowane wcześniej dane dotyczące aktywności społeczno-ekonomicznej w oparciu o zasoby ministerstwa finansów oraz zasoby ZUS dotyczące rynku pracy.

Czekamy na Was, link do transmisji https://www.facebook.com/ZwiazekMiastPolskich/posts/1376237155901265
#ZMP #RozwójLokalny #SiłaMiast

Czytaj więcej...

„Wewnętrzne potencjały rozwoju gospodarczego”
23 kwietnia 2020, g.10.00.
Więcej informacji na https://www.facebook.com/events/270313310640770/
  
➖➖➖
Program „Rozwój lokalny” finansowany jest z funduszy EOG i funduszy norweskich. Dowiedz się więcej: bit.ly/RozwójLokalny.

ico zmp logo

Miło nam poinformować, iż nasza Gmina została przyjęta w poczet największej organizacji zrzeszającej samorządy miejskie w Polsce. W dniu 15 kwietnia 2020 r. Gmina i Miasto Nisko została włączona do Związku Miast Polskich.

Związek Miast Polskich to najstarsza polska organizacja samorządowa o tradycji sięgającej czasów II Rzeczpospolitej. Posiada bogate tradycje międzywojenne. W latach 1917-1939 Związek aktywnie działał na polu lobbingu legislacyjnego, promocji gospodarczej i kulturalnej miast. Prowadził działalność wydawniczą i szkoleniową oraz szeroką wymianę doświadczeń. Współpracował także z podobnymi organizacjami w innych krajach.

Po drugiej wojnie światowej działalność Związku Miast Polskich została uniemożliwiona. W pierwszych po wojnie wolnych wyborach lokalnych (27 maja 1990 r.) pojawiła się inicjatywa odtworzenia Związku. W ciągu kilku miesięcy rady blisko 60 miast podjęły uchwały o przystąpieniu do Związku i w styczniu 1991 roku odbył się w Poznaniu - statutowej siedzibie Związku - jego Kongres Restytucyjny.

Związek Miast Polskich od 90. roku tworzy najnowszą historię polskiej, odrodzonej samorządności. Jest największą tego typu organizacją w Polsce, skupiającą 331 miast, w których mieszka ponad 73% miejskiej ludności kraju. ZMP jest stowarzyszeniem miast, mającym na celu wspieranie idei samorządu terytorialnego oraz dążenie do gospodarczego i społeczno-kulturalnego rozwoju miast polskich.

Gmina i Miasto Nisko w chwili obecnej współpracuje już z doradcami Związku Miast Polskich przy opracowaniu dokumentacji aplikacyjnej do Programu Rozwój Lokalny dofinansowanego z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014 – 2021.

http://www.miasta.pl/aktualnosci/kolejne-miasta-przystepuja-do-zwiazku-miast-polskich