- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
Szanowni Mieszkańcy Gminy i Miasta Nisko
Ze względu na sytuację związaną z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 (koronawirus) oraz wejście w życie nowych przepisów informuję, że zostały utrzymane zasady bezpiecznego kontaktu z Urzędem Gminy i Miasta w Nisku. Mieszkańcy, którzy chcą załatwić sprawę w urzędzie mogą to zrobić tak jak dotychczas:
1. Osobiście.
2. Droga elektroniczną, poprzez platformę e-puap, e-urząd
Wejście do budynku Urzędu tylko przez drzwi główne
W budynku Urzędu stosowane są środki zabezpieczające zarówno mieszkańców jak i pracowników.
Urząd Gminy i Miasta w Nisku funkcjonuje z zachowaniem koniecznych zasad higieny w godzinach 7.30 – 15.30
Burmistrz w sprawach skarg i wniosków przyjmuje osobiście, we wtorki od godziny 9.00 do godz. 15.30 oraz telefonicznie pod numerem telefonu 15/8415 643.
W trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników urzędu gminy i jednostek gminnych zwracam się z prośbą o ograniczenie do minimum liczby osób zaangażowanych w załatwianie spraw w tych instytucjach. Aby zminimalizować ryzyko ewentualnych zachorowań i rozprzestrzeniania się koronawirusa, zalecamy odwiedzanie placówek samodzielnie, bez osób towarzyszących, chyba że jest to konieczne do załatwienia określonej sprawy. Zachęcam do kontaktu telefonicznego i mailowego. Wszystkie dane kontaktowe do pracowników urzędów dostępne są na stronie internetowej.
- Sekretariat Burmistrza 15 8415 643 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
- Biuro Obsługi Klienta 15 8415 648 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
- Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej - informacja pod nr tel 15 841 55 20 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
- Urząd Stanu Cywilnego - Informacja pod numerem telefonu 15 841 56 56 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Sprawy ewidencji ludności i dowodów osobistych pod nr tel. 15 841 56 55 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
- Referat Finansowy – podatki informacja pod nr telefonu 15 8415647 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
- Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa – Informacja pod nr tel. 15 8415 644 i 15 8415 645 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
- Referat Rozwoju Gospodarczego – informacja pod nr telefonu 15 8415 667 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
- Referat Gospodarki Nieruchomościami – informacja pod nr telefonu 15 8415 651 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
- Referat Promocji Spraw Społecznych, Działalności Gospodarczej i Sportu – informacja pod nr telefonu 15 8415631 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
- Biuro Rady Miejskiej - informacja pod nr telefonu 15 8415634 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
- Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego 15 8415635 (email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
Wszystkim mieszkańcom, w tym szczególnie osobom starszym, które są najbardziej narażone na ryzyko zachorowania, rekomenduję ograniczenie kontaktów w większych grupach ludzi. Jednocześnie zalecam przestrzeganie podstawowych zasad higieny rekomendowanych przez Ministerstwo Zdrowia.
Waldemar Ślusarczyk
Burmistrz Gminy i Miasta Nisko
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
Od czwartku można założyć całkowicie online i bez konta internetowego w banku tymczasowy - ważny 3 miesiące - profil zaufany do załatwiania spraw w urzędzie przez internet - poinformował resort cyfryzacji. Ma to stanowić ułatwienie dla obywateli w zw. z koronawirusem.
Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w internetowych serwisach administracji publicznej. Do tej pory założenie profilu trzeba było potwierdzić osobiście w jednym z punktów potwierdzających, takich jak urzędy gmin, starostwa powiatowe, poczty, oddziały ZUS czy NFZ albo poprzez internetowe konto w jednym z 10 banków.
"Tymczasowy PZ, tak samo jak zwykły, pozwala załatwiać większość spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Mogą go założyć osoby bez konta w odpowiednim banku. Nie wymagamy też wizyty w punkcie potwierdzającym. Spotkanie z urzędnikiem przenieśliśmy do internetu – wskazał minister cyfryzacji Marek Zagórski cytowany w komunikacie MC.
Jak informuje resort, tymczasowy profil zaufany można założyć na portalu www.GOV.pl. Trzeba tam wybrać e-usługę „Załóż profil zaufany”, a w niej – tymczasowy profil zaufany. Pierwszym krokiem jest ustalenie danych do logowania, czyli podanie nazwy użytkownika i hasła, którym będziecie się logować do systemów e-administracji.
MC przypomina przy tym o zasadach bezpieczeństwa: czyli niepodawaniu nazwy i hasła postronnym osobom oraz wyborze trudnego do złamania hasła. Hasło takie musi mieć minimum osiem znaków, w tym jedną dużą literę, jedną małą literę oraz jedną cyfrę lub jeden znak specjalny. Nazwa użytkownika może zawierać duże i małe litery, cyfry oraz podkreślenie (_) i łącznik (–). Nie może za to zawierać polskich znaków, spacji oraz innych znaków specjalnych i kropki. Wielkość liter ma znaczenie.
Następny etap zakładania tymczasowego profilu zaufanego polega na podaniu swoich danych: pierwszego i drugiego imienia, nazwiska oraz numeru PESEL.
W kolejnym kroku podaje się dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu) i wybiera termin wideorozmowy. Resort zwraca uwagę, by upewnić się, że posiadany sprzęt (telefon, tablet, laptop) ma działającą kamerę i mikrofon, gdyż bez tego rozmowa nie będzie możliwa.
W kolejnym kroku - na podsumowaniu wniosku - trzeba jeszcze raz sprawdzić wszystkie swoje dane, następnie wysyła wniosek. Na podany numer telefonu przyjdzie kod autoryzacyjny. Trzeba wpisać go w odpowiednie pole i kliknąć „Dalej”.
Na podany adres poczty elektronicznej przyjdą dwie wiadomości: jedna potwierdzająca założenia konta w serwisie Profil Zaufany, a druga potwierdzająca wysłanie wniosku.
W drugiej wiadomości znajduje się numer wniosku, który będzie potrzebny podczas rozmowy z urzędnikiem.
MC informuje, że czas oczekiwania na telefon od urzędnika będzie zależał od liczby wniosków, które wpłyną.
Opisuje także, jak będzie wyglądała videorozmowa:
"1. Urzędnik do Ciebie zadzwoni i poda Ci numer Twojego wniosku. Sprawdź, czy numer się zgadza z tym, który wysłaliśmy Ci w potwierdzeniu. Jeśli tak, możesz kontynuować rozmowę.
2. Na Twój adres e-mail dostaniesz link do rozmowy video. Rozmowa odbędzie się za pomocą aplikacji wskazanej we wniosku. Kliknij przesłany link (w aplikacji Skype kliknij dodatkowo zielony przycisk Zadzwoń).
3. Urzędnik poprosi Cię o potwierdzenie, że dane we wniosku są prawdziwe i aktualne. Przedstawi zasady korzystania z tymczasowego profilu zaufanego i poprosi o okazanie dowodu tożsamości w taki sposób, by mógł przeczytać jego treść.
4. Jeśli cały proces przebiegnie pomyślnie, Twój profil zaufany zostanie potwierdzony przez urzędnika. Potwierdzenie założenia PZ dostaniesz na swój adres e-mail" - opisało MC.
Jak wskazał cytowany w komunikacie szef resortu cyfryzacji Marek Zagórski, możliwość założenia tymczasowego profilu zaufanego to rozwiązanie przygotowane na czas pandemii, a osobom, które są klientami banków umożliwiających założenie standardowego PZ, zaleca się korzystanie z dotychczasowych możliwości, które są dostępne bez zmian.
Tymczasowy profil zaufany jest ważny przez trzy miesiące, standardowy – 3 lata. Oba pozwalają skorzystać z usług online na wielu portalach urzędowych, m.in. złożyć wniosek o dowód osobisty, uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego, zgłosić urodzenie dziecka czy wysłać wnioski do ZUS. Według MC profil zaufany założyło do tej pory 6,2 miliona Polaków.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
Czytaj więcej na Fundusze Europejskie Podkarpackie
Specjalista ds. Funduszy Europejskich
Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
ul. Sienkiewicza 86, 39-400 Tarnobrzeg
tel. 798 771 220
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.fundusze.podkarpackie.pl www.funduszeeuropejskie.gov.pl
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
Zapraszamy przedsiębiorców, organizacje wspierające przedsiębiorców i rozwój przedsiębiorczości oraz wszystkich zainteresowanych mieszkańców na Forum Rozwoju Lokalnego – NAJWIEKSZE I NAJWAŻNIEJSZE wydarzenie on-line. Już 23 kwietnia będziemy rozmawiać o własnych zasobach miast, które można uruchomić i lepiej wykorzystać dla rozwoju gospodarczego
@ ZwiazekMiastPolskich przedstawi m.in.:
✅ wyniki badań dotyczące planów młodzieży z małych i średnich miast, która wejdzie niebawem na rynek pracy,
✅ niepublikowane wcześniej dane dotyczące aktywności społeczno-ekonomicznej w oparciu o zasoby ministerstwa finansów oraz zasoby ZUS dotyczące rynku pracy.
Czekamy na Was, link do transmisji https://www.facebook.com/ZwiazekMiastPolskich/posts/1376237155901265
#ZMP #RozwójLokalny #SiłaMiast
„Wewnętrzne potencjały rozwoju gospodarczego”
23 kwietnia 2020, g.10.00.
Więcej informacji na https://www.facebook.com/events/270313310640770/
➖➖➖
Program „Rozwój lokalny” finansowany jest z funduszy EOG i funduszy norweskich. Dowiedz się więcej: bit.ly/RozwójLokalny.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
Miło nam poinformować, iż nasza Gmina została przyjęta w poczet największej organizacji zrzeszającej samorządy miejskie w Polsce. W dniu 15 kwietnia 2020 r. Gmina i Miasto Nisko została włączona do Związku Miast Polskich.
Związek Miast Polskich to najstarsza polska organizacja samorządowa o tradycji sięgającej czasów II Rzeczpospolitej. Posiada bogate tradycje międzywojenne. W latach 1917-1939 Związek aktywnie działał na polu lobbingu legislacyjnego, promocji gospodarczej i kulturalnej miast. Prowadził działalność wydawniczą i szkoleniową oraz szeroką wymianę doświadczeń. Współpracował także z podobnymi organizacjami w innych krajach.
Po drugiej wojnie światowej działalność Związku Miast Polskich została uniemożliwiona. W pierwszych po wojnie wolnych wyborach lokalnych (27 maja 1990 r.) pojawiła się inicjatywa odtworzenia Związku. W ciągu kilku miesięcy rady blisko 60 miast podjęły uchwały o przystąpieniu do Związku i w styczniu 1991 roku odbył się w Poznaniu - statutowej siedzibie Związku - jego Kongres Restytucyjny.
Związek Miast Polskich od 90. roku tworzy najnowszą historię polskiej, odrodzonej samorządności. Jest największą tego typu organizacją w Polsce, skupiającą 331 miast, w których mieszka ponad 73% miejskiej ludności kraju. ZMP jest stowarzyszeniem miast, mającym na celu wspieranie idei samorządu terytorialnego oraz dążenie do gospodarczego i społeczno-kulturalnego rozwoju miast polskich.
Gmina i Miasto Nisko w chwili obecnej współpracuje już z doradcami Związku Miast Polskich przy opracowaniu dokumentacji aplikacyjnej do Programu Rozwój Lokalny dofinansowanego z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014 – 2021.
http://www.miasta.pl/aktualnosci/kolejne-miasta-przystepuja-do-zwiazku-miast-polskich