- Szczegóły
- Kategoria: Urząd Miasta
Co to są e-usługi?
Przyjmuje się, że e-usługi to takie usługi, których świadczenie odbywa się za pomocą Internetu, jest zautomatyzowane (może wymagać niewielkiego udziału człowieka) i zdalne. Od usługi w ujęciu tradycyjnym, e-usługę odróżnia brak udziału człowieka po drugiej stronie oraz świadczenie na odległość.
Skorzystanie z e-usługi wymaga autoryzacji czyli logowania, które jednocześnie stanowi potwierdzenie tożsamości danej osoby. Potwierdzeniem tożsamości może być profil zaufany, podpis elektroniczny lub e-dowód.
Co to jest profil zaufany?
Profil zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach podmiotów publicznych. Można za jego pomocą zalogować się do takiego systemu, a w razie takiej potrzeby złożyć podpis elektroniczny (podpis zaufany), który wobec podmiotów publicznych jest równie skuteczny jak podpis własnoręczny.
Ważne!
- Każdy obywatel może posiadać tylko jeden profil zaufany.
- Ważność profilu zaufanego wynosi 3 lata od potwierdzenia. Łatwo można przedłużyć jego ważność.
Zakładanie profilu zaufanego: https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
Co to jest podpis elektroniczny?
Podpis elektroniczny to podpis kwalifikowany, który ma moc prawną taką jak podpis własnoręczny. Jest poświadczony specjalnym certyfikatem kwalifikowanym, który umożliwia weryfikację składającej podpis osoby.
Tylko ta osoba, do której podpis i certyfikat są przyporządkowane, może go używać.
Podpisem kwalifikowanym możesz podpisać dowolny dokument.
W odróżnieniu od profilu zaufanego, za pomocą podpisu kwalifikowanego możesz nie tylko załatwiać sprawy urzędowe, ale też na przykład zawierać umowy na odległość, czy brać udział w aukcjach elektronicznych na platformach przetargowych.
Skąd wziąć podpis kwalifikowany?
Podpis kwalifikowany kupujesz u jednego z certyfikowanych dostawców. Ich listę znajdziesz na stronie internetowej Narodowego Centrum Certyfikacji: https://www.nccert.pl
W skład zestawu składającego się na podpis kwalifikowany wchodzą najczęściej:
- specjalna karta kryptograficzna, na której jest zapisany twój certyfikat kwalifikowany
- czytnik kart, który podłączasz do swojego komputera
- oprogramowanie, które musisz zainstalować.
Cena zestawu zależy od dostawcy, a także opcji jaką wybierzesz. Wpływ na cenę będzie miał okres przez jaki certyfikat jest ważny – może to być od roku do trzech lub liczba podpisów, które możesz wykorzystać.
Przykładowa strona logowania (wybór sposobu autoryzacji) do e-usług.
Gmina Nisko udostępnia następujące e-usługi, które pozwalają załatwić sprawę zdalnie, bez osobistego fatygowania się do urzędu.
- Podatek rolny
- Podatek leśny
- Podatek od nieruchomości
- Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działek w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego oraz w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz zaświadczeń o wydaniu decyzji o warunkach zabudowy, o nieustanowieniu planu zagospodarowania przestrzennego oraz informacji o położeniu działki w obszarze rewitalizacji
- Wniosek o wydanie warunków/zezwolenia budowy/przebudowy zjazdu z drogi publicznej (gminnej)
- Wniosek o zwrot nadpłaty podatku
- Wniosek o wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki przymusowej zabezpieczającej należności podatkowe (Kwit mazalny)
- Oświadczenie rolnika o posiadaniu przyczep/naczep wykorzystywanych wyłącznie do celów rolniczych
- Wniosek o zwrot opłaty skarbowej
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu lub stwierdzające stan zaległości w podatkach
- Pismo ogólne
- Wniosek o nadanie upoważnienia do konta podmiotu na platformie e-Urząd
- Deklaracja na podatek od środków transportowych
- Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew przez właściciela nieruchomości
- Wniosek o wydanie wypisu, wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub wypisu, wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
- Wniosek o wydanie zezwolenia na utrzymywanie/hodowlę psa/psów rasy uznanej za agresywną
- Wniosek dotyczący zmiany stanu wody na gruncie – ze szkodą dla gruntów sąsiednich
- Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
- Wniosek o wydanie warunków/zezwolenia budowy/przebudowy zjazdu z drogi publicznej (gminnej)
- Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń obcych
- Wniosek o wydzierżawienie (wynajęcie) nieruchomości
- Wniosek o sprzedaż nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej
- Wniosek o sprzedaż nieruchomości gruntowej w drodze przetargu na własność
- Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
- Zawiadomienie o zawarciu umowy między pracodawcą a młodocianym pracownikiem w sprawie przygotowania zawodowego
- Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów
- Wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na dysponowanie gruntem pasa drogowego
- Zgłoszenie dla uczestników programu "Ogólnopolska Karta Seniora"
- Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika
- Wniosek o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
Logowanie do e-usług Gminy i Miasta Nisko: https://eurzad.nisko.pl
- Szczegóły
- Kategoria: Urząd Miasta
Adres urzędu:
Urząd Gminy i Miasta Nisko
Plac Wolności 14, 37-400 Nisko
woj. podkarpackie
Dane do faktury:
Gmina i Miasto Nisko
Plac Wolności 14, 37-400 Nisko
NIP: 6020017509
Sekretariat Burmistrza:
tel.: +48 15 8415643
fax: +48 15 8415630
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rachunek bankowy ogólny:
Nadsański Bank Spółdzielczy w Stalowej Woli
68 9430 0006 0037 8343 2000 0001
NIP: 6020017509
REGON: 830409442
Biuro Obsługi Klienta:
tel. + 48 15 8415648
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres elektronicznej skrytki podawczej
na platformie ePUAP:
/ca8xux852r/skrytka
Czytaj więcej o elektronicznej skrzynce podawczej
Godziny pracy urzędu:
Poniedziałek - Piątek: 7:30 - 15:30
W sprawach skarg i wniosków Burmistrz przyjmuje:
w każdy wtorek: 9:00 - 15:30
Urząd Stanu Cywilnego i Ewidencja Ludności znajdują się w budynku
przy ul. Kościuszki 1A
Informacje w sprawie rejestracji zgonów:
504 711 204
-----------------------------
Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa
we CZWARTKI INTERESANTÓW NIE PRZYJMUJE
„KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH” w Urzędzie Gminy i Miasta w Nisku na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów i udzielonej zgody.
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy i Miasta w Nisku jest Burmistrz Gminy i Miasta Nisko 37-400 Nisko Plac Wolności 14
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy i Miasta w Nisku Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Administrator danych osobowych – Burmistrz Gminy i Miasta Nisko - przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Gminy i Miasta Nisko
b) realizacji umów zawartych z kontrahentami
c) w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
5. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą i Miastem Nisko przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Burmistrz Gminy i Miasta Nisko
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
- osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
- Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
e) prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
f) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
8. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Gminy i Miasta w Nisku Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
10. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
12. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
- Szczegóły
- Kategoria: Urząd Miasta
Biuro Obsługi Klienta:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Szczegóły
- Kategoria: Urząd Miasta
Godziny pracy urzędu
Poniedziałek - Piątek
7:30 - 15:30
-----------------------------
Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa
Referat FinansowyPlac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Elżbieta Mitrowicz tel. (15) 8415660 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | Referat ROZWOJU GOSPODARCZEGOPlac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Paweł Mateja tel. (15) 8415638 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Referat Gospodarki NieruchomościamiPlac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Zbigniew Drewniak tel. (15) 8415651 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | Referat Planowania Przestrzennego i BudownictwaPlac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Monika Biało-Gajda tel. (15) 8415644 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Referat Organizacji i KadrPlac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Katarzyna Bis tel. (15) 8415637 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki KomunalnejPlac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Władysław Pracoń tel. (15) 8415724 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Referat Promocji, Spraw Społecznych,
| Biuro Obsługi KlientaPlac Wolności 14 37-400 Nisko Ewa Maślach, Bronisława Juśko tel. (15) 8415648 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Audytor WewnętrznyPlac Wolności 14 37-400 Nisko Monika Pasek tel. (15) 8415650 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskichul. Kościuszki 1A 37-400 Nisko Kierownik Referatu: Lucyna Drąg tel. (15) 8415656 15 8415655 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Biuro Radców PrawnychPlac Wolności 14 37-400 Nisko Anna Barć tel. (15) 8415650 | Biuro Rady MiejskiejPlac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik Biura: Katarzyna Dubiel tel. (15) 8415634 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Stanowisko pracy ds. obronnych i obywatelskichPlac Wolności 14 37-400 Nisko Robert Sądej tel. (15) 8415635 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | Stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowegoPlac Wolności 14 37-400 Nisko Paweł Warchoł tel. (15) 8415635 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Referat Zamówień PublicznychPlac Wolności 14 37-400 Nisko Kierownik: Anna Wołoszyn tel. (15) 8415661 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | Biuro InformatykiPlac Wolności 14 37-400 Nisko Andrzej Ortylewski; Tomasz Żaba tel. (15) 6872456 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Inspektor Ochrony Danych i Informacji PublicznejPlac Wolności 14 37-400 Nisko Urszula Owanek tel. (15) 8415637 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
- Szczegóły
- Kategoria: Urząd Miasta
Aby dowiedzieć się jak załatwić sprawę:
- przejdź na stronę BIP Gminy Nisko
- lub wybierz zagadnienie